Tip: voeg contactgegevens toe aan je LinkedIn profiel bij vrije tekstvelden

Je kunt persoonlijke en contactgegevens aan het gedeelte Persoonlijke Gegevens van je profiel toevoegen; dit is onderaan de pagina Profiel bewerken te vinden. Velden in dit gedeelte zijn slechts zichtbaar indien je gegevens toevoegt maar, let op, dit gedeelte verschijnt NIET op je openbare profiel. Dit betekent dus dat je persoonlijke contactgegevens (of Personal Information) niet getoond worden als je geen directe connectie hebt met iemand. Omdat je optimaal gebruik wilt maken van je LinkedIn netwerk is het belangrijk om laagdrempelig contactmogelijkheden te bieden, telefoon en email, aan iedereen die met je in contact wil treden. Daar zijn een paar goede opties voor.

Want er zijn een paar vrije tekstvelden die hiervoor geschikt zijn en altijd getoond worden (wel afhankelijk van instellingen Openbare profiel!):

  1. Samenvatting / Summary
  2. Contactvoorkeuren / Contact preferences (helemaal onderaan pagina)

Velden Persoonlijke gegevens en wie ze kan zien:

  1.     Telefoonnummer: eerstegraads connecties (maximaal 25 tekens).
  2.     IM (Instant message): eerstegraads connecties (maximaal 25 tekens).
  3.     Adres: eerstegraads connecties (maximaal 1000 tekens).
  4.     Verjaardag: instellingen die te wijzigen zijn voor je connecties, je netwerk of voor iedereen. Je eerstegraads connecties ontvangen een verjaardagsmelding als het verjaardagsveld is ingevuld.
  5.     Geboortejaar: instellingen die te wijzigen zijn voor je connecties, je netwerk of voor iedereen.
  6.     Burgerlijke staat: instellingen die te wijzigen zijn voor je connecties, je netwerk of voor iedereen.

Als je gegevens invoert in de velden Persoonlijke gegevens kun je klikken op de beschikbare hangslotpictogrammen om de Zichtbaarheidsinstellingen van je gegevens te controleren. Opmerking: ‘je netwerk’ omvat mensen die drie graden van je verwijderd zijn of mensen die een groep met je delen.

Auteur: Jacco Valkenburg

Een recruitment expert en een van Nederlands bekendste auteur, waaronder Recruitment 3.0. Met zijn bedrijf Recruit2 helpt hij organisaties – zoals Maersk, Knab, TomTom, KPN, Canon e.a. – succesvol bij het verbeteren of uit handen nemen van hun personeelswerving, van strategie tot realisatie. Tevens is hij trainer en eigenaar van Recruiter University.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.