LinkedIn verbindt 25% van de Nederlandse volwassenen

Vandaag maakt LinkedIn, ’s werelds grootste professionele online netwerk, bekend dat het zijn vier miljoenste Nederlandse lid heeft mogen verwelkomen. Het netwerk werd in 2003 opgericht en groeit wereldwijd gemiddeld met twee nieuwe leden per seconde. Nederland is wereldwijd één van de meest actieve landen op LinkedIn. In 2009 was de mijlpaal van één miljoen Nederlandse leden bereikt en sinds januari 2012 is de site volledig in het Nederlands beschikbaar.

Dat Nederlanders actieve netwerkers zijn is terug te zien in de infographic die speciaal voor de bekendmaking van de mijlpaal is gemaakt. Van de 1.536.065 groepen die het netwerk rijk is, zijn er bijvoorbeeld 71.700 Nederlands. Daarnaast is er een grote verscheidenheid aan beroepen vertegenwoordigd op LinkedIn, van kunstenaars tot chef-koks tot chauffeurs. Met 60 procent zijn de Nederlandse mannen in de meerderheid op de site. De top vijf bedrijven die het meest vertegenwoordig zijn onder de Nederlandse LinkedIn-leden zijn ABN AMRO, ING, Rabobank, KPN en Philips, opvallend genoeg allemaal bedrijven met een Nederlandse oorsprong.

De grootste LinkedIn groep is Recruitment Consultants and Staffing Professionals met 130.000 leden! Ook de meeste banen van werkgevers vind je op LinkedIn. Meer feiten en cijfers over LinkedIn in Nederland lees je op het Recruiting Roundtable blog.

4 miljoen LinkedIn leden in Nederland

Auteur: Jacco Valkenburg

Een recruitment expert en een van Nederlands bekendste auteur, waaronder Recruitment 3.0. Met zijn bedrijf Recruit2 helpt hij organisaties – zoals Maersk, Knab, TomTom, KPN, Canon e.a. – succesvol bij het verbeteren of uit handen nemen van hun personeelswerving, van strategie tot realisatie. Tevens is hij trainer en eigenaar van Recruiter University.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.