Bewerk een bedrijfspagina op LinkedIn

Een veelgestelde vraag is “Hoe bewerk ik een bedrijfspagina?” ofwel een Company Profile.

Hieronder volgt een stappenplan om dit te doen. Maar voordat je van start gaat moet je voldoen aan de eisen om een bedrijfspagina te bewerken:

1.    Je moet een huidige werknemer van het bedrijf zijn en uw positie is genoteerd op je profiel.

2.    Je moet een bevestigd e-mailadres van het bedrijf geregistreerd hebben op je account. Bekijk je geregistreerde e-mail adressen onder “Instellingen“. Het e-mail adres moet uniek zijn voor het bedrijf en eigenaar van het e-mail domein (bijv. john.doe@yourcompanyname.com).

Opmerking: Gemeenschappelijke e-mail domeinen zoals yahoo.com, gmail.com, hotmail.com of anderen kunnen niet worden gebruikt in de creatie van een bedrijfspagina omdat ze niet uniek zijn voor een individuele onderneming.

Voer vervolgens de volgende stappen uit:

1. Klik op “Companies” in de topmenu van de homepage en zoek naar de naam van je bedrijf.
2. Klik op “Edit” in de rechterbovenhoek van de Company “Overview” tabblad.
3. Wijzig informatie als dat nodig is.
4. Klik op ‘Publiceren’.

Als de “Edit” link niet zichtbaar is, neem dan de volgende stappen om ervoor te zorgen dat de functie op je profiel correct is verbonden met de bedrijfsnaam:

1. Klik op ‘Profile‘ naar de bovenkant van uw startpagina.
2. Klik op ‘Edit‘ naast de positie in de “Experience” gedeelte van je profiel.
3. Klik op “Change Company” en begint met de naam te typen van het bedrijf. Een uitklapmenu verschijnt.
4. Klik op de juiste naam van de onderneming. Deze stap is zeer belangrijk!
5. Klik op ‘Update‘.
6. Vervolg de bovenstaande stappen om de bedrijfspagina te bewerken.

Als je nog steeds niet in staat om informatie van de bedrijfspagina te bewerken, kun je contact opnemen met Customer Service met de volgende informatie:

1. Naam bedrijf.
2. De verandering die je wilt.
3. En zorg ervoor dat je een e-mailadres van het bedrijf aan je account hebt geregistreerd.

Hieronder nog enkele limieten bij het bewerken van belangrijke gebieden op de bedrijfsprofiel pagina:

1. Naam bedrijf: 100 maximaal karakters.
2. Beschrijving: 200 minimum en 2000 maximaal karakters.
3. Specialiteiten: 256 maximaal karakters.
4. URL van de website: 256 maximaal karakters.

Er zijn tegenwoordig veel (gratis) mogelijkheden om je bedrijfspagina op LinkedIn te verrijken met informatie over producten en diensten van het bedrijf waarover ik later meer zal schrijven.

Auteur: Jacco Valkenburg

Een recruitment expert en een van Nederlands bekendste auteur, waaronder Recruitment 3.0. Met zijn bedrijf Recruit2 helpt hij organisaties – zoals Maersk, Knab, TomTom, KPN, Canon e.a. – succesvol bij het verbeteren of uit handen nemen van hun personeelswerving, van strategie tot realisatie. Tevens is hij trainer en eigenaar van Recruiter University.

7 gedachten aan “Bewerk een bedrijfspagina op LinkedIn”

  1. Beste Jacco,

    Bedankt voor bovenstaande info, ik ben laatst zelf ook gestart met het maken van een company profile volgens de stappen die jij beschrijft. Ik zit echter met een andere vraag; hoe kunnen we als werknemers van die ‘company’ in onze handtekening een link opnemen naar ons profiel? Dit is namelijk wel mogelijk voor ‘werknemers’ met een linkedinprofiel, maar (nog) niet voor ‘werkgevers’. Of vergis ik me?

    Groetjes,
    Sietske

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.