Nieuwsberichten en artikelen

10 jaar LinkedIn.com geschiedenis in beeld

LinkedIn.com werd op 5 mei 2003 door Reid Hoffman, Allen Blue, Konstantin Guericke, Eric Ly, en Jean-Luc Vaillant. Weet jij nog hoe de website er toen uit zag?

LinkedIn.com werd op 5 mei 2003, door Reid Hoffman, Allen Blue, Konstantin Guericke, Eric Ly, en Jean-Luc Vaillant. Weet jij nog hoe de website er toen uit zag? Hier zie je enkele screenshots uit de periode 2003-2007.

LinkedIn.com screenshots mei 2003 tot 2007

Wil je weten wanneer jij lid bent geworden van LinkedIn? Je kunt de datum waarop jij je LinkedIn account ooit hebt aangemaakt terugvinden via Settings (rechtsboven onder je naam). De datum staat vermeld naast je naam.

LinkedIn Member Settings

Je unieke lidnummer vind je in de URL als je iemands profiel bekijkt, inclusief die van jezelf. Bijvoorbeeld https://www.linkedin.com/profile/view?id=254015. Wanneer ben jij lid geworden en wat is je lidnummer?

PS. LinkedIn heeft een speciale pagina gemaakt waarop de geschiedenis van het bedrijf fraai in beeld is gebracht; ourstory.linkedin.com

Nederlanders benoemen vrijwilligerswerk vaak op LinkedIn

LinkedIn kondigde afgelopen week aan dat ruim 1 miljoen leden gebruik maakt van de ‘vrijwilligers-sectie’ op hun LinkedIn-profiel. Dit is een speciaal onderdeel in het profiel waar leden hun vrijwilligerswerk kunnen benoemen en toelichten. Van de mensen die hier gebruik van maken behoort 62% tot de ‘Millennial’-generatie (<32 jaar). Daarnaast behoort Nederland, samen met Canada, Denemarken, Ierland en de VS, tot de top 5 landen die het meest gebruik maken van de functie.

Nederlanders dragen dus graag hun steentje bij aan de samenleving. Daarnaast zijn er tal van andere redenen om vrijwilligerswerk te doen: het opdoen van werkervaring, kennis en competenties en het uitbouwen van een netwerk. Mensen kunnen er dus ook een eigen voordeel uit halen; het staat goed op het CV en het kan de ‘employability’ verhogen.

Meest populaire richtingen voor vrijwilligerswerk onder Nederlanders: Lees “Nederlanders benoemen vrijwilligerswerk vaak op LinkedIn” verder

De meest opvallende carrièrestap van het jaar

Wie prins Willem-Alexander alvast wil feliciteren kan dit doen via deze link: https://linkedin-inhuldiging.nl. Op deze manier kunnen LinkedIn-leden eenvoudig hun blijdschap voor prins Willem-Alexander delen via hun eigen sociale netwerken.

“Dit is misschien wel het enige beroep waarbij LinkedIn niet kan helpen met het zoeken van geschikte kandidaten”, aldus Lena Olivier, Managing Director bij LinkedIn Nederland. “Maar LinkedIn is natuurlijk wel de beste plek om de meest opvallende carrièrestap van het jaar te vieren.” Lees “De meest opvallende carrièrestap van het jaar” verder

Nieuwe en actuele negende druk van ‘Solliciteren via LinkedIn’

Solliciteren via LinkedIn BUTTONSinds het verschijnen in november 2009 is ‘Solliciteren via LinkedIn’ het best verkochte sollicitatieboek van Nederland. Wij, de auteurs Aaltje Vincent & Jacco Valkenburg, zijn blij zo veel werkzoekers op weg te helpen naar nieuw werk! We zijn er ook trots op en werken er hard aan om iedere nieuwe druk geheel actueel te maken.

De zojuist verschenen negende druk is maart 2013 geheel door ons geactualiseerd. De belangrijkste en prachtige nieuwe aanpassing van LinkedIn is dat je nu je profiel kunt ‘pimpen’ met presentaties, artikelen, documenten, filmpjes et cetera. Je doet dit door op het vierkantje te klikken en een url toe te voegen. Tevens is het vanaf nu mogelijk om Vaardigheden te Endorsen (complimenteren). Over het belang van Endorsements versus aanbevelingen verscheen op Intermediair.nl ‘7 tips van headhunters om endorsements slim te gebruiken’.

Ook beschrijven we uitgebreid hoe LinkedIn Signal slim gebruikt kan worden voor het ‘heet van de naald’ vinden van verborgen vacatures in Updates. Meer daarover vind je in het blog “Vind verborgen vacatures in de updates van 200 miljoen LinkedIn gebruikers“.

De onderdelen Evenementen / Events en Antwoorden / Answers tref je niet meer aan, daar deze niet meer in gebruik zijn.

De explosieve groei van Nederlandse LinkedIn-gebruikers

LinkedIN people logoDagblad Metro publiceerde onlangs een artikel waarin het concludeerde dat de economische crisis heeft geleid tot een “explosieve groei van Nederlandse LinkedIn-gebruikers”. De argumentatie werd aangeleverd door Aaltje Vincent, coauteur van het boek Solliciteren via LinkedIn:

  • Binnen alle sociaal plannen die ik ken, en dat zijn die van banken, verzekeraars, overheid en andere grootbedrijven als Enexis, worden boventalligen getraind in het inzetten van LinkedIn (boventalligen zijn nog in dienst bij hun werkgever en moeten nieuw werk zoeken, zij hebben zich nog niet gemeld bij het UWV voor de ww).
  • Iedereen die ww aanvraagt hoort van het UWV dat LinkedIn heel belangrijk is, hun ‘Werkblad’ schrijft daar regelmatig over.
  • Het boek ‘Solliciteren via LinkedIn’, Aaltje Vincent & Jacco Valkenburg, is sinds verschijnen in november 2009 het best verkochte sollicitatieboek van Nederland.
  • De bekendheid van mensen die in de WWB / Gemeente zitten over het gebruik van LinkedIn neemt ook toe, gelukkig.

Lees “De explosieve groei van Nederlandse LinkedIn-gebruikers” verder

Het best verkopende sollicitatieboek in 2012: Solliciteren via LinkedIn

3D cover Solliciteren via Linked in 2e herdrukPrachtig nieuws van onze uitgever! Het best verkopende sollicitatieboek in 2012* was wederom “Solliciteren via LinkedIn“.

Er worden circa 10 boeken en 1 e-book per dag verkocht en met name bedrijven verstrekken het boek aan hun werknemers om zich beter te profileren op dit professionele en zakelijke netwerk (als sales en marketing tool) of om zich beter voortebereiden op de externe arbeidsmarkt (als onderdeel van een loopbaan- of outplacement traject).

Daarmee is het sinds publicatie in 2009 het meest populaire Nederlandse sollicitatieboek. Daar zijn we natuurlijk enorm trots op!

Solliciteren via LinkedIn BANNER

*op basis van metingen van bureau GFK

Vind verborgen vacatures in de updates van 200 miljoen LinkedIn gebruikers

LinkedIn Signal

Het best bewaarde geheim van LinkedIn is ongetwijfeld een oud product uit het laboratorium van LinkedIn; Signal. Wat maakt LinkedIn Signal zo enorm krachtig?

Signal is een LinkedIn product, gelanceerd op 29 september 2010, dat gericht is op het inzichtelijk maken van de meest relevante berichten uit de nooit eindigende stroom van status updates en nieuws. Mijn eerstegraads connecties, 1.900 connecties, zijn alleen al verantwoordelijk voor 10.900 LinkedIn updates in 2 weken tijd. Met Signal kun je snel door deze updates zoeken plus die van alle 200 miljoen profielen. Heb ik je interesse?!

De vijf belangrijkste kenmerken van LinkedIn Signal zijn: Lees “Vind verborgen vacatures in de updates van 200 miljoen LinkedIn gebruikers” verder

LinkedIn Answers / Antwoorden verdwijnt per 31 januari 2013

Na LinkedIn Events wordt nu het volgende product beëindigd. LinkedIn Answers (in het Nederlands Antwoorden), het vraag en antwoord forum op LinkedIn, stopt op 31 januari. Dit is een teken dat de dienst niet veel gebruikt werd en deze wijziging past tevens in de lange termijn visie van LinkedIn om de website eenvoudiger en gebruiksvriendelijker te maken.

LinkedIn Antwoorden

Lees “LinkedIn Answers / Antwoorden verdwijnt per 31 januari 2013” verder

LinkedIn bereikt 200 miljoen leden wereldwijd [INFOGRAPHIC]

LinkedIn, ‘s werelds grootste professionele online netwerk, kondigt vandaag aan dat zij de mijlpaal van 200 miljoen leden heeft bereikt. Het netwerk groeit wereldwijd gemiddeld met twee nieuwe leden per seconde.

Inspelend op de groei van het netwerk heeft LinkedIn in de afgelopen twee jaar dertien nieuwe talen toegevoegd, waardoor de site nu in totaal in negentien verschillende talen beschikbaar is. Vandaag de dag telt de LinkedIn maandelijks meer dan 160 miljoen unieke bezoekers en staat het op nummer 23 van meest bezochte websites ter wereld.* Meer dan 64% van de LinkedIn-leden woont buiten de Verenigde Staten.
Lees “LinkedIn bereikt 200 miljoen leden wereldwijd [INFOGRAPHIC]” verder

LinkedIn 2.0: jouw vakmanschap in een oogopslag

Voor het veroveren van nieuw werk, is het doel van je LinkedIn profiel oproepen “Die wil ik spreken!” Daarvoor moet je in luttele seconden overkomen als de juiste vakman of vakvrouw.

Voor het veroveren van nieuw werk, is het doel van je LinkedIn profiel oproepen “Die wil ik spreken!” Daarvoor moet je in luttele seconden overkomen als de juiste vakman of vakvrouw.

LinkedIn biedt je daartoe nu nog meer visuele mogelijkheden met het nieuwe profiel!

  • De eerste indruk is seconden werk!
  • De update is weer terug waar die hoort, meteen onder ‘de eerste indruk’.
  • Aanbevelingen zijn nog opvallender met de foto van degene die jou aanbeveelt.
  • Vaardigheden en endorsements.
  • Je netwerk is visueel gemaakt, in een oogopslag is nu te zien.hoe je bent ingevoerd in je vak!
  • Artikelen, presentaties, filmpjes, creatieve cv’s zijn nu prominent toe te voegen aan alle onderdelen van je profiel!

Lees “LinkedIn 2.0: jouw vakmanschap in een oogopslag” verder