Solliciteren via LinkedIn: tweede druk

Vandaag rolt de tweede druk van de drukpersen en dit vult de lege stellingen bij Centraal Boekhuis weer aan. De beslissing tot de tweede druk werd binnen een week na verschijnen genomen, en dat hebben we geheel te danken aan de uitstekende boek recensies “praktisch, helder en zowel voor beginners als gevorderden”. Daarmee wordt het boek wordt exact zo gewaardeerd als wij, de auteurs, deze zomer voor ogen hadden.

Auteur: Jacco Valkenburg

Een recruitment expert en een van Nederlands bekendste auteur, waaronder Recruitment 3.0. Met zijn bedrijf Recruit2 helpt hij organisaties – zoals Maersk, Knab, TomTom, KPN, Canon e.a. – succesvol bij het verbeteren of uit handen nemen van hun personeelswerving, van strategie tot realisatie. Tevens is hij trainer en eigenaar van Recruiter University.

2 gedachten aan “Solliciteren via LinkedIn: tweede druk”

  1. Passieve LinkedIn gebruiker wordt actief!

    Als steeds actievere LinkedIn gebruiker heb ik met grote graagte dit handzame boekje gelezen, dat Aaltje Vincent en Jacco Valkenburg recent op de markt brachten. Voor diegenen die nog niet met LinkedIn werkten, biedt dit werk een gedegen ‘start up’. Voor de passieve gebruiker, waar ik mijzelf toe reken(de), zit er een grote ‘doe’-kracht in verscholen.

    Alles op LinkedIn draait om Het Profiel. De auteurs maken je bewust van datgene wat je met LinkedIn zichtbaar maakt en voor wie. Al lezende, wens je jezelf achter het beeldscherm om bepaalde tips meteen uit te proberen. Het verhaal wordt onderbouwd met recente cijfers en statistieken. Het woordgebruik is eenvoudig en toegankelijk. De tips zijn overal in het boek duidelijk aangegeven, zodat je door middel van vluchtig doorbladeren snel met de verschillende onderdelen aan de slag kunt.
    Naast een verdiepingsslag voor de gebruiker, leveren de auteurs ook informatie en ideeën over andere sociale netwerken. Ooit gehoord bijvoorbeeld van nichenetwerken of privénetwerken?

    Beide auteurs brengen in dit boek hun kennis samen op het gebied van jobmarketing en recruitment. Slim verwijzen ze dan ook naar eerder verschenen werken van beider hand. Ervaren en intensievere LinkedIn gebruikers zullen in dit boek wellicht minder toegevoegde waarde vinden, maar dat de timing om dit boek te schrijven en in Nederland uit te brengen, goed is gekozen, mag duidelijk zijn.

    Sandra Lubbers, Mysta Consultancy, 22 november 2009

    PS: Ik kijk reikhalzend uit naar de wekelijkse update in het gratis nieuwsblad ‘Metro’, waarin Aaltje Vincent haar eigen theorie in de praktijk gaat brengen. Ze gaat een werkzoekend grafisch vormgever helpen om via LinkedIn een topbaan te vinden….

  2. Passieve LinkedIn gebruiker wordt actief!

    Als steeds actievere LinkedIn gebruiker heb ik met grote graagte dit handzame boekje gelezen, dat Aaltje Vincent en Jacco Valkenburg recent op de markt brachten. Voor diegenen die nog niet met LinkedIn werkten, biedt dit werk een gedegen ‘start up’. Voor de passieve gebruiker, waar ik mijzelf toe reken(de), zit er een grote ‘doe’-kracht in verscholen.

    Alles op LinkedIn draait om Het Profiel. De auteurs maken je bewust van datgene wat je met LinkedIn zichtbaar maakt en voor wie. Al lezende, wens je jezelf achter het beeldscherm om bepaalde tips meteen uit te proberen. Het verhaal wordt onderbouwd met recente cijfers en statistieken. Het woordgebruik is eenvoudig en toegankelijk. De tips zijn overal in het boek duidelijk aangegeven, zodat je door middel van vluchtig doorbladeren snel met de verschillende onderdelen aan de slag kunt.
    Naast een verdiepingsslag voor de gebruiker, leveren de auteurs ook informatie en ideeën over andere sociale netwerken. Ooit gehoord bijvoorbeeld van nichenetwerken of privénetwerken?

    Beide auteurs brengen in dit boek hun kennis samen op het gebied van jobmarketing en recruitment. Slim verwijzen ze dan ook naar eerder verschenen werken van beider hand. Ervaren en intensievere LinkedIn gebruikers zullen in dit boek wellicht minder toegevoegde waarde vinden, maar dat de timing om dit boek te schrijven en in Nederland uit te brengen, goed is gekozen, mag duidelijk zijn.

    Sandra Lubbers, Mysta Consultancy, 22 november 2009

    PS: Ik kijk reikhalzend uit naar de wekelijkse update in het gratis nieuwsblad ‘Metro’, waarin Aaltje Vincent haar eigen theorie in de praktijk gaat brengen. Ze gaat een werkzoekend grafisch vormgever helpen om via LinkedIn een topbaan te vinden….

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.