LinkedIn Stories: een nieuwe plek voor dialoog en het delen van informatie

Vanaf vandaag biedt LinkedIn een nieuwe manier voor gebruikers om nieuws en momenten te delen uit het dagelijkse professionele leven. Nederland is het eerste Europese land dat LinkedIn Stories test.

Verbonden blijven was nog nooit zo belangrijk als vandaag.

De impact van COVID-19 betekent dat veel teams op afstand van elkaar werken en nieuwe manieren vinden om verbonden te blijven. Als gevolg hiervan zagen we een groei in de gesprekken tussen collega’s op LinkedIn van 20%, en 3 keer zo veel engagement op posts. Het aantal gesprekken tussen connecties op het platform zag een toename van 55% tussen maart 2019 en maart 2020.

De COVID-19 situatie heeft ook invloed op de consumptie van content: 40% van de LinkedIn-leden geeft aan vaker het nieuws te lezen en 30% checkt vaker social media om op de hoogte te blijven.

Met dit in gedachten hoopt LinkedIn dat Stories leden helpt om verbonden te blijven met hun netwerk en vertrouwde nieuwsbronnen op het platform te vinden.

Het werkende leven gaat veel verder dan het werk dat je doet tussen 9 en 5. LinkedIn Stories maakt het mogelijk om een kijkje achter de schermen te geven bij dagelijkse werkzaamheden, andere ondernemers of professionals een podium te geven of om gewoon kennis en praktische tips te delen.

Informatie en nieuws delen

De functie is naast beschikbaar voor leden, in eerste instantie ook beschikbaar voor uitgevers en (nieuws)media om hun publiek op de hoogte te houden van het dagelijkse nieuws. Zo zal ook de LinkedIn-redactie de Stories-functie actief gaan gebruiken om onder andere ‘Nieuwsflitsen’ content te delen. Zo blijven volgers op de hoogte van wat er in de economie en het bedrijfsleven gebeurt. In deze tijd wordt via de Nieuwsflitsen veel aandacht besteed aan nieuws dat gaat over de impact van het virus op de maatschappij, op hoe het bedrijfsleven reageert op COVID-19 gerelateerde uitdagingen, nieuw publiek beleid maar ook best practices voor mens en bedrijf komen aan bod.

Pieter Cranenbroek, redacteur bij LinkedIn, over deze nieuwe feature: ‘Met LinkedIn Stories krijgen onze Nederlandse leden de mogelijkheid om hun netwerk en volgers op een informele manier op de hoogte te houden. Van het vieren van een mijlpaal tot het delen van tips voor een gezonde balans tussen werk en privé: LinkedIn Stories is een nieuwe manier om hulp te bieden én te krijgen van de professionele wereld om ons heen. Dat is nu belangrijker dan ooit.’ 

Het creeren van LinkedIn Stories stap voor stap


Download de LinkedIn Stories Factsheet hier (PDF 384KB).

Auteur: Jacco Valkenburg

Een recruitment expert en een van Nederlands bekendste auteur, waaronder Recruitment 3.0. Met zijn bedrijf Recruit2 helpt hij organisaties – zoals Maersk, Knab, TomTom, KPN, Canon e.a. – succesvol bij het verbeteren of uit handen nemen van hun personeelswerving, van strategie tot realisatie. Tevens is hij trainer en eigenaar van Recruiter University.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.